Skriv svar 

• 0 stemmer - 0 Middel
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Martinus Angel Martinussen
23.11.2013 , 16:46
Question Martinus Angel Martinussen
Martinus Angel Martinussen - Sigurd Myrvoll 15.Mar.2013:
Hei.
Min tippoldefar Matinus Angel Martinussen kom etter hva min mor sier fra Bjarkøy. Han var gift?.. Med Johanne(a)... De hadde 3 barn, Nanna Simonette, Anna Helene og Nils. Min mor på 82 lurer på hva Johanne fulle navn var,. Nanna Simonette forlot i sin tid Bjarkøy og dro til Valnesfjord i Nordland.
Har dere noe slektsbok som tar for seg denne familien, eller henvisninger til hvor vi kan finne informasjon om familien. Takker for svar:-))
mvh Sigurd Myrvoll.
Finn alle innlegg fra denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
23.11.2013 , 16:50
RE: Martinus Angel Martinussen
Re: Martinus Angel Martinussen - Eilif Nordseth 15.Mar.2013:
Hei!
Jeg finner Martinus i Bjarkøy Bygdebok nr. 955, som eldst i en søskenflokk på 7. Familien finner vi der under Skjellesvik, men en merknad viser at de synes å ha bodd flere steder.
Jeg ser at det finnes mer om familien i bygdeboka, men jeg har ikke høve til å "forske" mer der i dag.
Dette som et start-tips.
Eilif
23.11.2013 , 16:55
RE: Martinus Angel Martinussen
Re: Martinus Angel Martinussen - Rita Andreassen 17.Mar.2013:
Martinus Angell Martinussen var født 19 jun 1845 i Skjellesvik. Han døde 9 apr 1896 på Krøttøya. I kirkeboka står det at han etterlater seg hustru og 5 barn. Jeg finner 7 barn der en er død.
Martinus giftet seg i 1874 med Johanna Elisabeth Nilsdtr f. 22 jun 1853 på Meløyvær. Hun var datter av Nils Guldbrandsen og Ane Helene Andersdtr.
Martinus og Johanna fikk barna ( de jeg finner):
Anna Helene 1874, Marie Magdalene 1876, Karen Kirstina 1878, Nanna Simonette Ovedia 1880, Nils 1883, Peder Anton 1888-1888, Peder Olaf 1894.
Nils og Peder Olaf (brukte kanskje bare Olaf) var fosterbarn på Renså i Ibestad i 1900.
Skriv svar 

Forumhopp:

Kontakt oss | Idebanken | Tilbake til toppen | Tilbake til innhold | Redusert måte | RSS mating