Skriv svar 

• 0 stemmer - 0 Middel
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Etterlyser slekt til Albert Storvand
30.11.2013 , 21:29
Question Etterlyser slekt til Albert Storvand
Etterlyser slekt til Albert Storvand - Vidar Holm 01.Dec.2012:
Etterlyser slekten til min kone. Hennes bestefar var Albert Simonsen som barn. Han tok senere navnet Storvand etter hjemstedet. Faren til Albert het Simon Andreasen(hvis jeg har fått riktige opplysninger). Kan noen gi meg opplysninger rundt denne slekten i Trondenes?
Mvh
Vidar Holm
2849 Kapp
Østre Toten
Finn alle innlegg fra denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
30.11.2013 , 21:31
RE: Etterlyser slekt til Albert Storvand
Re: Etterlyser slekt til Albert Storvand - unni s. markussen 10.Jan.2013:
Vidar Holm har fått direkte opplysninger angående sin etterlysning.
30.11.2013 , 22:57
RE: Etterlyser slekt til Albert Storvand
(30.11.2013 21:31)adminide Skrev:  Re: Etterlyser slekt til Albert Storvand - unni s. markussen 10.Jan.2013:
Vidar Holm har fått direkte opplysninger angående sin etterlysning.

Re: Re: Etterlyser slekt til Albert Storvand - Ingvild Storvand 15.Jan.2013:
Hei, så tilfeldigvis etterlysningen:
Albert Storvand var, iflg.opplysninger jeg har fra Digitalarkivet, min farfar Sigvarts yngre bror. Albert ble født i 1895, foreldre var gårdbruker, fisker og selveier Simon Andreasen, f 1847 og hans kone Kristine Kristoffersen, f 1852. Ialt var de fem barn: Anna, Andora, Sigvart, Andreas og Albert.

Selv er jeg én i en søskenflokk på fem - etterkommere etter Sigvarts sønn Terje og er sannsynligvis i slekt med din kone, hyggelig det!

Ellers vet jeg desverre lite, Sigvart emigrerte til Amerika da min far bare var 2 år, Sigvart vendte aldri tilbake til Norge, dermed ble det ingen kontakt med Storvand-slekta i hans og vår oppvekst.

Med ønske om alt godt, hilsen fra
Ingvild Storvand Wivel
Skriv svar 

Forumhopp:

Kontakt oss | Idebanken | Tilbake til toppen | Tilbake til innhold | Redusert måte | RSS mating