Skriv svar 

• 0 stemmer - 0 Middel
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eirik/Erik Georg Olsen, død 1958
30.11.2013 , 21:04
Question Eirik/Erik Georg Olsen, død 1958
Eirik/Erik Georg Olsen, død 1958 - Erik Olsen 29.Oct.2012:
Søker etter min farfar, Eirik/Erik Georg Olsen, død i Harstad i 1958, begravet i Sandefjord. Undrer på hva hans virke var i Harstad, ettersom han flyttet dit etter krigen, og hans siste gjenlevende datter, Karin Otnes, min tante og søster av min far Georg Walter Olsen, ikke husker så mye lenger. Takknemlig hvis noen kan svare.
Finn alle innlegg fra denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
30.11.2013 , 21:06
RE: Eirik/Erik Georg Olsen, død 1958
Re: Eirik/Erik Georg Olsen, død 1958 - Erik Olsen 09.Dec.2012:
Takker for svar fra Knut Robertsen. Han kjente tydeligvis til min farfar. Han må ha jobbet på Mathiassens Mek.Verksted, sannsynligvis som smed. Han var opprinnelig svensk, fra Lilla Edet ikke langt fra Trollhättan, Gøteborg.Han kom til Norge og slo seg ned i Sandefjord, og seilte som harpunsmed på hvalfangst i Sørishavet, inntil han ble skadet i skuldra og måtte i land.Han hadde tre barn, men kona døde tidlig og han giftet seg på nytt. Han forlot imidlertid Sandefjord etter krigen og slo seg ned i Harstad. Kanskje noen vet om noen som har jobbet med han på verkstedet? Han døde i 1958.
30.11.2013 , 21:09
RE: Eirik/Erik Georg Olsen, død 1958
Re: Eirik/Erik Georg Olsen, død 1958 - Knut Robertsen 09.Nov.2012:
Eirik Olsen arbeidet som Smed på Mathiassens Mek. Verksted, Harstad.
Skriv svar 

Forumhopp:

Kontakt oss | Idebanken | Tilbake til toppen | Tilbake til innhold | Redusert måte | RSS mating