Skriv svar 

• 0 stemmer - 0 Middel
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Familien Bø / The Boe Family
23.11.2013 , 16:03
Question Familien Bø / The Boe Family
Kathleen Carrow Ingram 13.Feb.2012:
---
My Grandfather Sigurd Ole Boe was born in 1898 in Slagstad Bjarkoy Troms.He died in Philadelphia PA in 1992.He was a merchant seaman and did not marry my Grandmother until Dad was maybe 5 years old.
His father Oskar Ludvig Bremer Olsen died in 1899. His grandfather Ole Larsen Boe was from Laerdal Sogn og Fjordane and married Antoinette Elisabeth Martinsdatr after 1863.
Grandfather and his siblings were raised by their grandmother and others after the father died.
His only brother( 6 children) was Simon Berthinus Boe born in Bjarkoy Troms 1891 and died in 1971 in Harstad.He had one son Ottar Boe born in Harstad in 1917 and died in Harstad in 2000. He married Liv Emelie Frantzen and had two children Elin and Knut..
Anyone knowing my family please let me know.Kathleen Carrow Ingram North Carolina US. I grew up in New Jersey nearby to Philadelphia.
Finn alle innlegg fra denne brukeren
Siter denne meldingen i et svar
23.11.2013 , 16:09
Question RE: Familien Bø / The Boe Family
Re: Boe family - Nettredaktøren 14.Feb.2012:
Jeg har tatt meg den frihet å oversette henvendelsen fra Kathleen til norsk - for å gjøre innholdet lettere tilgjengelig for de av oss som ikke er stødige i engelsk:
"Min bestefar Sigurd Ole Bø ble født i 1898 på Slagstad (Sandsøy), Bjarkøy kommune, Troms. Han døde i Philadelphia PA i 1992. Han var en kjøpmann og sjømann og giftet seg ikke med min bestemor før pappa var kanskje 5 år gammel.
Hans far Oskar Ludvig Bremer Olsen døde i 1899. Hans bestefar Ole Larsen Bø fra Lærdal i Sogn og Fjordane giftet seg med Antoinette Elisabeth Martinsdatr etter 1863.
Bestefar og hans søsken ble oppdratt av sin bestemor og andre etter at faren døde.
Hans eneste bror (6 barn) var Simon Berthinus Bø født i Bjarkøy Troms 1891 og døde i 1971 i Harstad. Han hadde en sønn, Ottar Bø født i Harstad i 1917 og døde i Harstad i 2000. Han giftet seg med Liv Emelie Frantzen og hadde to barn Elin og Knut ..
Om noen vet noe om familien min, blir jeg glad om dere forteller meg det.
Kathleen Carrow Ingram, North Carolina USA.
Jeg vokste opp i New Jersey i nærheten til Philadelphia"

Dersom det er noen som ønsker å svare Kathleen og ikke tar sjansen på å uttrykke seg på engelsk, kan dere bare bruke norsk - så skal Nettredaktøren følge med og oversette til engelsk. . . .
23.11.2013 , 16:14
RE: Familien Bø / The Boe Family
(23.11.2013 16:09)adminide Skrev:  Re: Boe family - Nettredaktøren 14.Feb.2012:
Jeg har tatt meg den frihet å oversette henvendelsen fra Kathleen til norsk - for å gjøre innholdet lettere tilgjengelig for de av oss som ikke er stødige i engelsk:
"Min bestefar Sigurd Ole Bø ble født i 1898 på Slagstad (Sandsøy), Bjarkøy kommune, Troms. Han døde i Philadelphia PA i 1992. Han var en kjøpmann og sjømann og giftet seg ikke med min bestemor før pappa var kanskje 5 år gammel.
Hans far Oskar Ludvig Bremer Olsen døde i 1899. Hans bestefar Ole Larsen Bø fra Lærdal i Sogn og Fjordane giftet seg med Antoinette Elisabeth Martinsdatr etter 1863.
Bestefar og hans søsken ble oppdratt av sin bestemor og andre etter at faren døde.
Hans eneste bror (6 barn) var Simon Berthinus Bø født i Bjarkøy Troms 1891 og døde i 1971 i Harstad. Han hadde en sønn, Ottar Bø født i Harstad i 1917 og døde i Harstad i 2000. Han giftet seg med Liv Emelie Frantzen og hadde to barn Elin og Knut ..
Om noen vet noe om familien min, blir jeg glad om dere forteller meg det.
Kathleen Carrow Ingram, North Carolina USA.
Jeg vokste opp i New Jersey i nærheten til Philadelphia"

Dersom det er noen som ønsker å svare Kathleen og ikke tar sjansen på å uttrykke seg på engelsk, kan dere bare bruke norsk - så skal Nettredaktøren følge med og oversette til engelsk. . . .
- - -
Re: Re: Boe family - unni s. markussen 07.May.2012
Hello Kathleen.

Just observed your message.Will try to help.Give me some days.
Kross your fingers for result.

Wfr.
unni s. markussen
Skriv svar 

Forumhopp:

Kontakt oss | Idebanken | Tilbake til toppen | Tilbake til innhold | Redusert måte | RSS mating